Informasjon & Skjemaer
Her finner du forskjellige skjemaer som er aktuelle å bruke for Avaldsnes idrettslag.
Hvem kan svare på hva
HVEM GJØR HVA, OG KAN SVARE PÅ HVA I AVD. | ||
Aktivitet/oppdrag/hva | Styret | Administrasjon |
Utstyr, drakter, baller | Materialansvarlig i avd. | |
Supplerings medesinsk utstyr | Materialansvarlig i avd. | |
Cuper, turneringer | Sportslig leder | |
Påmelding cuper | Sportslig leder | |
Påmelding av lag i FIKS | Sportslig leder | Daglig leder |
Innmelding av spillere i FIKS | Sportslig leder | Daglig leder |
Oversikt trener/lagleder | Sportslig leder | |
Kurs/ utdanning | Nestleder | |
Sosiale sammenkomster | Styreleder | |
Innbet. for deltagelse cup | Daglig leder | |
Økonomi/regnskap generelt | Daglig leder | |
Medlemsavgifter | Daglig leder | |
Medlemslister, innmeldinger | Lagleder | Daglig leder |
Reiseregninger etc | Lagleder | Daglig leder |
Sponsoravtaler | Markeds- & tiltakssjef | |
Tiltak & dugnader | Markeds- & tiltakssjef | |
Egne arrangement | Markeds- & tiltakssjef | |
Lotterier og tiltak | Markeds- og tiltakssjef | |
Treningstider fotball | Sportslig leder | Trenersjef |
Kamp/ bane tider | Trenersjef | |
Treningstider hall | Sportslig leder | |
Trenerspørsmål | Trenerutvikler | |
Spillerutviklingstiltak | Sportslig leder ungdom | |
Omberamming kamper | Lagleder | |
Dommer til kamp | Lagleder/ dommeransvarlig | |
Forsikring - skader | Lagleder/ spiller | |
Spiller/foreldremøter | Lagleder | |
Trenermøter | Sportslig leder | Trenerutvikler |
Lagledermøter | Sportslig leder | |
Oppstartsansvarlig | Nestleder avd barn | Markeds- og tiltakssjef |
Politiattest (se egen prosedyre) | Styreleder i avd. | Daglig leder |
Klubbklær til lagledere/trenere | Utstyrsansvarlig i avd. | Daglig leder |
Klubbklær salg/ lager | Daglig leder | |
Klubbhus/ anlegg / nøkler | Daglig leder | |
Denne oversikt er et hjelpemiddel slik at tillitsvalgte vet hvem de kan henvende seg til, og spørre om hva. | ||
Fair Play
Årshjul
Medlemsavgifter
Medlemskontingent 2024 | ||||||
Kontingent betales av samtlige medlemmer uansett aktivitet, og om en bare er passiv medlem. | ||||||
Forfall er i mai måned. | ||||||
Aktivitetsavgift | ||||||
Aktivitetsavgift betales av alle som deltar i en aktivitet, og kommer i tillegg til kontingenten. | ||||||
Det betales aktivitetsavgift for alle aktiviteter et medlem deltar i. Det betyr at en som deltar i både fotball og håndball betaler aktivitetsavgift for to aktiviteter i tillegg til medlemskontingenten. | ||||||
I Idrettsskolen (5-6 år) betales kun en aktivitetsavgift. | ||||||
Utsendelse av aktivitetsavgift skjer i januar (Håndball), mars/april (Idrettsskolen) og mai/juni (fotball). | ||||||
Aktivitetsavgift betales i. h.t. tilhørende aldersgruppe, og IKKE i forhold til hvilket lag de deltar på. | ||||||
Satser for 2024: | ||||||
Alle | Tillegg Aktivitetsavgift pr. idrett | |||||
NIVÅ | Kontingent | Fotball * | Håndball** | Ski | Trim | |
Senior A | 500 | 1.950 | 1.200 | 650 | 0 | |
Senior mosjon | 500 | 1.600 | 650 | 0 | ||
Ungdom 16-19 | 500 | 1.600 | 900 | 0 | ||
Ungdom 13-15 | 500 | 1.350 | 650 | 0 | ||
Barn 11-12 | 500 | 1.200 | 600 | 0 | ||
Barn 7-10 | 500 | 600 | 200 | |||
Barn 5 - 10 | 500 | 400 | ||||
* I tillegg kommer kr. 600 i spillerlisens/ forsikring til forbund for spillere på senior lag fotball | ||||||
** I tillegg kommer spillerlisens/forsikring som betales direkte til Norges Håndballforbund fra 13 år > | ||||||
Familierabatt: | ||||||
Maksimalt kr. 3.500,- totalt i kontingent og aktivitetsavgifter pr. familie (eks. lisens/forsikring). | ||||||
De familier som skal ha familiekontingent må ta kontakt med administrasjonen v/ daglig leder for å avtale dette. Forutsetning er at medlemmer i familie har samme bostedsadresse, og gjelder foresatte og barn under 20 år. | ||||||
Medlemmer kan få fordelt betaling på flere måneder hvis ønskelig. | ||||||
Ledere/ trenere: | ||||||
Ledere og trenere betaler kun kontingent som belastes avdeling. | ||||||
Nærmere informasjon kan gis av daglig leder, Line Bratthammer, tlf. 45 96 13 23 (08.00-15.30), eller e-post. line@avaldsnes.no | ||||||
Branninstruks klubbhuset
Klubbutstyr
Klubben har avtale med firma UMBRO NORGE AS, som er vår utstyrsleverendør. Vår lokale forhandler er Intersport Haugesund AS som dere finner i underetasjen på Edda Kino, inngang Sørhauggt. På Intersport får dere 20 % rabatt på UMBRO utstyr, og 10 % på andre sportsprodukter (ikke sykler, ski, fritid etc.). Det gis ikke rabatt på allerede rabatterte produkter, og for eksempel fotball/håndballsko opereres det med "klubbpris" hvor rabatt allerede er trukket fra. INTERSPORT HAUGESUND AS har våre klubbklær på lager, og selger disse. Vi har ingen klubbutikk på klubbhuset lengre.
| |||||
Skjemaer
- Reiseregning lag utøvere.doc
- Instruks reiseregning.pdf
- bekreftelse-pa-formal-med-politattestbm.pdf
- Innmeldingsskjema 2021.docx
- Dommerregning håndball internt.pdf
- Oppgjørsskjema Billettsalg kamper.pdf
- Oppgjørsskjema Kiosk Håvikhallen.pdf
- Skjema for oppgjør kontant utlegg.doc
- Draktsskjema for fotball lag.doc
- Dommerregning fotball internt.doc
- Draktsskjema for håndball lag.doc
- Årsrapport skjema fotball.doc
Seksuell trakassering
Retningslinjer mot seksuell trakassering og overgrep
Seksuelle overgrep og seksuell trakassering er totalt uforenlig med idrettens verdier. Det er nulltoleranse for diskriminering og trakassering uansett kjønn, etnisk bakgrunn, livssyn, seksuell orientering og funksjonshemming i norsk idrett. Det er et viktig mål å utvikle toleranse og forståelse og å skape erkjennelse av menneskers likeverd for å unngå diskriminering, trakassering og hets. Alle i idretten bør jobbe for å etablere trygge miljøer og en trygg atmosfære for både barn, unge og voksne. Voksne må respektere utøvernes personlige rom og aldri overskride grensene for akseptabel oppførsel.
Med seksuell trakassering menes uønsket seksuell oppmerksomhet som er plagsom for den oppmerksomheten rammer. Med seksuelle overgrep menes å lure eller påtvinge et annet menneske seksualitet som det ikke ønsker, eller er utviklingsmessig i stand til å gi sitt samtykke til.
Følgende retningslinjer gjelder i hele norsk idrett:
- Behandle alle med respekt, og avstå fra alle former for kommunikasjon, handling eller behandling som kan oppleves som krenkende.
- Unngå berøringer som kan oppleves som uønsket.
- Unngå alle former for verbal intimitet som kan oppleves som seksuelt ladet.
- Unngå uttrykk, vitser og meninger som omhandler utøveres kjønn eller seksuelle orientering på en negativ måte.
- Tilstrebe å ha begge kjønn representert i støtteapparatet.
- Unngå kontakt med utøvere i private rom uten at det er flere til stede eller det er avtalt med foresatte eller idrettsledelsen.
- Vise respekt for utøverens, trenerens og lederens privatliv.
- Unngå doble relasjoner. Dersom et gjensidig forhold etableres bør situasjonen tas opp og avklares åpent i miljøet.
- Ikke tilby noe form for motytelse i den hensikt å forlange eller forvente seksuelle tjenester i retur.
- Gripe inn og varsle dersom man opplever brudd på disse retningslinjene.
Støtteapparatet (trenere, ledere, tillitsvalgte, funksjonærer, dommere, foreldre mfl.) har hovedansvar for at retningslinjene gjøres kjent og overholdes i organisasjonen/idrettsmiljøet.
Trenere, ledere, utøvere, foreldre mfl. som får, eller har kjennskap til uønskede hendelser skal straks rapportere disse til klubbens hovedstyre ved:
Styreleder Arne Stokknes Hauge tlf. 92817777 e-post: arne.stokknes@stenarecycling.com
Nestleder Per Ejnar Thomsen tlf. 95977724 e-post: per@thomsen.nu
Alle saker behandles av disse konfidensielt, og rapporteres til styret uten å oppgi navn.
Mere informasjon:
Informasjon om og retningslinjer mot seksuell trakassering og overgrep i idretten
Guidelines to prevent sexuell harassment and abuse in sports
Interne instrukser
For mer info om anleggsregler i fotball, trykk her
For mer info om husregler, trykk her
Innstrukser for trenerutviklere-koordinatorer, trykk her
Innstrukser for avsvarlig politiattester, trykk her
Innstrukser for "Kampvert" - Avvikling av kamper, trykk her
Innstrukser "FIKS" ansvarlige i klubb, trykk her
Innstrukser til påmelding av lag til Cuper/turneringer, trykk her
Innstrukser for oppstartsansvarlige nye årskull , trykk her
Innstrukser for lagledere/oppmenn, trykk her
Innstrukser for utstyrsreglement for ledere/trenere, trykk her
Retningslinjer dommerarbeid i klubb Instruks for dommerkontakt fotball, trykk her
Retningslinjer for deltagelse/påmelding til kurs og seminarer, trykk her
Innstrukser for foreldrekontakt - foreldremøter, trykk her
Retningslinjer for sikkerhet ved bruk av svømmebasseng – bading for Idrettsskolen, trykk her
Retningslinjer tiltak og dugnader lag - klubb, trykk her
Retningslinjer for samarbeid mellom håndball- og fotball aktiviteter, trykk her
Retningslinjer for spillere, ledere og trenere ved deltagelse i turneringer og cuper, trykk her
Rutiner og ansvar for økonomisk virksomhet, regnskap/ budsjett, herunder behandling av inn/og utbetalinger, trykk her
Instruks kvalitetsklubbansvarlig, trykk her
Instruks FAIR PLAY ansvarlig, trykk her
Politiattest
https://www.politi.no/tjenester/politiattest/
Skjema "vedlegg politiattest" må fylles ut og sendes daglig leder for godkjenning før du søker om politiattest.
Bakgrunn
Norsk idrett skal være et trygt sted å være for alle. Idrettsstyret har derfor vedtatt at alle idrettslag plikter å innhente politiattest for personer som skal utføre oppgaver som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming.
Hvem omfattes av ordningen?
Ordningen omfatter både ansatte og frivillige, og gjelder uansett om personen får lønn for oppdraget eller ikke. Det avgjørende er hvilke oppgaver vedkommende skal ha i idrettslaget.
Søknadsprosedyre
Den som plikter å fremlegge en politiattest til idrettslaget, skal selv sende søknaden til politiet. Dette kan gjøres elektronisk eller per alminnelig post. Før vedkommende kan søke om en politiattest må han/hun få en bekreftelse fra klubben på at det foreligger et behov for en politiattest. Dette skjemaet kan lastes ned fra vedleggsmenyen på denne side, og skal vedlegges søknaden. Se skjema vedlegg til politiattest.
Dere fyller ut navn, personnr osv. før den sendes inn.
Lovhjemmel som brukes på attest: Politiregisterforskriften § 34-1, jf. Politiregisterloven § 39, første ledd
Skjemaet sendes til:
Politiets enhet for vandelskontroll og politiattester
Postboks 113
9951 Vardø
Fremvisning av politiattest
Etter at politiet har behandlet søknaden blir den returnert til søkeren selv. Når politiattesten er mottatt skal denne fremvises for «ansvarlig for politiattester» i klubben.
Dersom det er anmerkninger knyttet til attesten, er det ikke anledning til å la vedkommende få utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming. Det samme er tilfellet dersom attest ikke er innhentet eller ikke fremvist den politiattestansvarlige.
Idrettens organisasjonsledd skal hente inn ny politiattest når den gjeldende er tre år gammel.
Ansvarlig for politiattester i klubben er DAGLIG LEDER
Instruks for ansvarlig politiattest i klubb:
- Ansvarlig for politiattester har ansvaret for å informere om ordningen overfor alle ledere i avdelingen
- Ledere i avdelingen har ansvaret for å informere alle sine trenere/ledere som i h.t. instruks fra Norges Idrettsforbund skal ha politiattest.
- Han har ansvar for å ajourføre alle personer i klubben som har søkt, og levert politiattest. Vedkommende skal nedtegne opplysninger om hvilke personer som er avkrevd politiattest, at attesten er fremvist og dato for fremvisningen. Selve attesten beholdes av søkeren.
- Oversikt skal føres elektronisk, og oppbevares i klubbens administrasjon.
- Ansvarlig for politiattester skal minimum to ganger pr. kalenderår sende ut oversikt over personer med politiattest til ledere i avdelingene slik at disse kan sjekke oversikt opp mot avdelingens oversikt over trenere/ledere.
- Ansvarlig for politiattester skal minimum to ganger pr. kalenderår (vår og høst) sjekke utløpsdato for levert politiattest, og gi beskjed til personer hvis attest er eldre enn 35 måneder slik at disse kan søke om ny før frist utløper (36 mndr.)