Her finner du forskjellige skjemaer som er aktuelle å bruke for Avaldsnes idrettslag.

HVEM GJØR HVA, OG KAN SVARE PÅ HVA I AVD. 
   
Aktivitet/oppdrag/hvaStyretAdministrasjon
Utstyr, drakter, ballerMaterialansvarlig i avd. 
Supplerings medesinsk utstyrMaterialansvarlig i avd. 
Cuper, turneringerSportslig leder 
Påmelding cuperSportslig leder 
Påmelding av lag i FIKSSportslig lederDaglig leder
Innmelding av spillere i FIKSSportslig lederDaglig leder
Oversikt trener/laglederSportslig leder 
Kurs/ utdanningNestleder 
Sosiale sammenkomsterStyreleder 
Innbet. for deltagelse cup Daglig leder
Økonomi/regnskap generelt Daglig leder
Medlemsavgifter Daglig leder
Medlemslister, innmeldingerLaglederDaglig leder
Reiseregninger etcLaglederDaglig leder
Sponsoravtaler Markeds- & tiltakssjef
Tiltak & dugnader Markeds- & tiltakssjef
Egne arrangement Markeds- & tiltakssjef
Lotterier og tiltak Markeds- og tiltakssjef
Treningstider fotballSportslig lederTrenersjef
Kamp/ bane tider Trenersjef
Treningstider hallSportslig leder 
Trenerspørsmål Trenerutvikler
SpillerutviklingstiltakSportslig leder ungdom 
Omberamming kamperLagleder 
Dommer til kampLagleder/ dommeransvarlig 
Forsikring - skaderLagleder/ spiller 
Spiller/foreldremøterLagleder 
TrenermøterSportslig lederTrenerutvikler
LagledermøterSportslig leder 
OppstartsansvarligNestleder avd barnMarkeds- og tiltakssjef
Politiattest (se egen prosedyre)Styreleder i avd.Daglig leder
Klubbklær til lagledere/trenereUtstyrsansvarlig i avd.Daglig leder
Klubbklær salg/ lager Daglig leder
Klubbhus/ anlegg / nøkler Daglig leder
   
Denne oversikt er et hjelpemiddel slik at tillitsvalgte vet hvem de kan 
henvende seg til, og spørre om hva.

Medlemskontingent 2024




Kontingent betales av samtlige medlemmer uansett aktivitet, og om en bare er passiv medlem.
Forfall er i mai måned.











Aktivitetsavgift




Aktivitetsavgift betales av alle som deltar i en aktivitet, og kommer i tillegg til kontingenten.





Det betales aktivitetsavgift for alle aktiviteter et medlem deltar i. Det betyr at en som deltar i både fotball og håndball betaler aktivitetsavgift for to aktiviteter i tillegg til medlemskontingenten.





I Idrettsskolen (5-6 år) betales kun en aktivitetsavgift.





Utsendelse av aktivitetsavgift skjer i januar (Håndball), mars/april (Idrettsskolen) og mai/juni (fotball).





Aktivitetsavgift betales i. h.t. tilhørende aldersgruppe, og IKKE i forhold til hvilket lag de deltar på.











Satser for 2024:






AlleTillegg Aktivitetsavgift pr. idrett



NIVÅKontingentFotball *Håndball**SkiTrim
Senior A5001.9501.2006500
Senior mosjon5001.600650
0
Ungdom 16-195001.600900
0
Ungdom 13-155001.350650
0
Barn 11-125001.200600
0
Barn 7-10500600200


Barn 5 - 10500400



* I tillegg kommer kr. 600 i spillerlisens/ forsikring til forbund for spillere på senior lag fotball






** I tillegg kommer spillerlisens/forsikring som betales direkte til Norges Håndballforbund fra 13 år >













Familierabatt:






Maksimalt kr. 3.500,- totalt i kontingent og aktivitetsavgifter pr. familie (eks. lisens/forsikring).






De familier som skal ha familiekontingent må ta kontakt med administrasjonen v/ daglig leder for å avtale dette. Forutsetning er at medlemmer i familie har samme bostedsadresse, og gjelder foresatte og barn under 20 år.






Medlemmer kan få fordelt betaling på flere måneder hvis ønskelig.








Ledere/ trenere:






Ledere og trenere betaler kun kontingent som belastes avdeling.








Nærmere informasjon kan gis av daglig leder, Line Bratthammer, tlf. 45 96 13 23 (08.00-15.30), eller e-post. line@avaldsnes.no 














Klubben har avtale med firma UMBRO NORGE AS, som er vår utstyrsleverendør. Vår lokale forhandler er Intersport Haugesund AS som dere finner i underetasjen på Edda Kino, inngang Sørhauggt.  På Intersport får dere 20 % rabatt på UMBRO utstyr, og 10 % på andre sportsprodukter (ikke sykler, ski, fritid etc.). Det gis ikke rabatt på allerede rabatterte produkter, og for eksempel fotball/håndballsko opereres det med "klubbpris" hvor rabatt allerede er trukket fra.

INTERSPORT HAUGESUND AS har våre klubbklær på lager, og selger disse. Vi har ingen klubbutikk på klubbhuset lengre.

 









Retningslinjer mot seksuell trakassering og overgrep

Seksuelle overgrep og seksuell trakassering er totalt uforenlig med idrettens verdier. Det er nulltoleranse for diskriminering og trakassering uansett kjønn, etnisk bakgrunn, livssyn, seksuell orientering og funksjonshemming i norsk idrett. Det er et viktig mål å utvikle toleranse og forståelse og å skape erkjennelse av menneskers likeverd for å unngå diskriminering, trakassering og hets. Alle i idretten bør jobbe for å etablere trygge miljøer og en trygg atmosfære for både barn, unge og voksne. Voksne må respektere utøvernes personlige rom og aldri overskride grensene for akseptabel oppførsel.

Med seksuell trakassering menes uønsket seksuell oppmerksomhet som er plagsom for den oppmerksomheten rammer. Med seksuelle overgrep menes å lure eller påtvinge et annet menneske seksualitet som det ikke ønsker, eller er utviklingsmessig i stand til å gi sitt samtykke til.

Følgende retningslinjer gjelder i hele norsk idrett:

  • Behandle alle med respekt, og avstå fra alle former for kommunikasjon, handling eller behandling som kan oppleves som krenkende.
  • Unngå berøringer som kan oppleves som uønsket.
  • Unngå alle former for verbal intimitet som kan oppleves som seksuelt ladet.
  • Unngå uttrykk, vitser og meninger som omhandler utøveres kjønn eller seksuelle orientering på en negativ måte.
  • Tilstrebe å ha begge kjønn representert i støtteapparatet.
  • Unngå kontakt med utøvere i private rom uten at det er flere til stede eller det er avtalt med foresatte eller idrettsledelsen.
  • Vise respekt for utøverens, trenerens og lederens privatliv.
  • Unngå doble relasjoner. Dersom et gjensidig forhold etableres bør situasjonen tas opp og avklares åpent i miljøet.
  • Ikke tilby noe form for motytelse i den hensikt å forlange eller forvente seksuelle tjenester i retur.
  • Gripe inn og varsle dersom man opplever brudd på disse retningslinjene.

Støtteapparatet (trenere, ledere, tillitsvalgte, funksjonærer, dommere, foreldre mfl.) har hovedansvar for at retningslinjene gjøres kjent og overholdes i organisasjonen/idrettsmiljøet.

Trenere, ledere, utøvere, foreldre mfl. som får, eller har kjennskap til uønskede hendelser skal straks rapportere disse til klubbens hovedstyre ved:

Styreleder Arne Stokknes Hauge tlf. 92817777 e-post: arne.stokknes@stenarecycling.com 

Nestleder Per Ejnar Thomsen tlf. 95977724 e-post: per@thomsen.nu 

Alle saker behandles av disse konfidensielt, og rapporteres til styret uten å oppgi navn.

Mere informasjon:
Informasjon om og retningslinjer mot seksuell trakassering og overgrep i idretten 

Guidelines to prevent sexuell harassment and abuse in sports


 

For mer info om anleggsregler i fotball, trykk her

For mer info om husregler, trykk her

Innstrukser for trenerutviklere-koordinatorer, trykk her

Innstrukser for avsvarlig politiattester, trykk her

Innstrukser for "Kampvert" - Avvikling av kamper, trykk her

Innstrukser "FIKS" ansvarlige i klubb, trykk her

Innstrukser til påmelding av lag til Cuper/turneringer, trykk her

Innstrukser for oppstartsansvarlige nye årskull , trykk her

Innstrukser for lagledere/oppmenn, trykk her

Innstrukser for utstyrsreglement for ledere/trenere, trykk her

Retningslinjer dommerarbeid i klubb Instruks for dommerkontakt fotball, trykk her

Retningslinjer for deltagelse/påmelding til kurs og seminarer, trykk her

Innstrukser for foreldrekontakt - foreldremøter, trykk her

Retningslinjer for sikkerhet ved bruk av svømmebasseng – bading for Idrettsskolen, trykk her

Retningslinjer tiltak og dugnader lag - klubb, trykk her

Retningslinjer for samarbeid mellom håndball- og fotball aktiviteter, trykk her

Retningslinjer for spillere, ledere og trenere ved deltagelse i turneringer og cuper, trykk her

Rutiner og ansvar for økonomisk virksomhet, regnskap/ budsjett, herunder behandling av inn/og utbetalinger, trykk her

Instruks kvalitetsklubbansvarlig, trykk her

Instruks FAIR PLAY ansvarlig, trykk her




Politiattest


https://www.politi.no/tjenester/politiattest/

Skjema "vedlegg politiattest" må fylles ut og sendes daglig leder for godkjenning før du søker om politiattest.

Bakgrunn
Norsk idrett skal være et trygt sted å være for alle. Idrettsstyret har derfor vedtatt at alle idrettslag plikter å innhente politiattest for personer som skal utføre oppgaver som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming.

Hvem omfattes av ordningen?
Ordningen omfatter både ansatte og frivillige, og gjelder uansett om personen får lønn for oppdraget eller ikke. Det avgjørende er hvilke oppgaver vedkommende skal ha i idrettslaget.

Søknadsprosedyre
Den som plikter å fremlegge en politiattest til idrettslaget, skal selv sende søknaden til politiet. Dette kan gjøres elektronisk eller per alminnelig post. Før vedkommende kan søke om en politiattest må han/hun få en bekreftelse fra klubben på at det foreligger et behov for en politiattest. Dette skjemaet kan lastes ned fra vedleggsmenyen på denne side, og skal vedlegges søknaden. Se skjema vedlegg til politiattest.

Dere fyller ut navn, personnr osv. før den sendes inn.

Lovhjemmel som brukes på attest: Politiregisterforskriften § 34-1, jf. Politiregisterloven § 39, første ledd

Skjemaet sendes til:
Politiets enhet for vandelskontroll og politiattester
Postboks 113
9951 Vardø

Fremvisning av politiattest
Etter at politiet har behandlet søknaden blir den returnert til søkeren selv. Når politiattesten er mottatt skal denne fremvises for «ansvarlig for politiattester» i klubben.
Dersom det er anmerkninger knyttet til attesten, er det ikke anledning til å la vedkommende få utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming. Det samme er tilfellet dersom attest ikke er innhentet eller ikke fremvist den politiattestansvarlige.

Idrettens organisasjonsledd skal hente inn ny politiattest når den gjeldende er tre år gammel.

Ansvarlig for politiattester i klubben er DAGLIG LEDER

Instruks for ansvarlig politiattest i klubb:

  • Ansvarlig for politiattester har ansvaret for å informere om ordningen overfor alle ledere i avdelingen
  • Ledere i avdelingen har ansvaret for å informere alle sine trenere/ledere som i h.t. instruks fra Norges Idrettsforbund skal ha politiattest.
  • Han har ansvar for å ajourføre alle personer i klubben som har søkt, og levert politiattest. Vedkommende skal nedtegne opplysninger om hvilke personer som er avkrevd politiattest, at attesten er fremvist og dato for fremvisningen. Selve attesten beholdes av søkeren.
  • Oversikt skal føres elektronisk, og oppbevares i klubbens administrasjon.
  • Ansvarlig for politiattester skal minimum to ganger pr. kalenderår sende ut oversikt over personer med politiattest til ledere i avdelingene slik at disse kan sjekke oversikt opp mot avdelingens oversikt over trenere/ledere.
  • Ansvarlig for politiattester skal minimum to ganger pr. kalenderår (vår og høst) sjekke utløpsdato for levert politiattest, og gi beskjed til personer hvis attest er eldre enn 35 måneder slik at disse kan søke om ny før frist utløper (36 mndr.)